7 lipca 2015

Nowa biżuteria - sonda

Miniony, upalny weekend spędziliśmy dziadków na wsi. Było bardzo rodzinnie i wesoło. Już w piątek przyjechała rodzina ze Świnoujścia. W sobotę Ciocia Marysia (moja siostra) i Ciocia Paulina miały imprezę z okazji 18-urodzin, więc duża część rodziny miała okazję zobaczyć Małą. Oliweczka została obdarowana prezencikami, dostała szmacianą laleczkę, piękne ciuszki, nową przepaskę i troszkę kasiorki. Oli miała dookoła mnóstwo ciotek do głaskania, śpiewania i buziaczkowania.


Już w piątek zaczęły się 30-stopniowe upały. Było bardzo duszno, i na zewnątrz i w pomieszczeniach. Wieczorem Oli miała bardzo suche usteczka, pieluchę też przez cały dzień kiepsko moczyła. Zdecydowaliśmy, że nie możemy już dłużej czekać i musimy założyć Małej sondę, żeby móc ją dopajać. Tak też zrobiliśmy. W sobotę rano założyłam Oli sondę a tatuś asekurował. Choć stresowałam się bardzo musiałam zrobić to szybko i pewnie. Udało się, sonda założona, a ja podobno zrobiłam się w sekundę cała blada. Właściwie był to pierwszy raz, wcześniej tylko widziałam jak robiła to pielęgniarka. Daliśmy radę! Oli była przy tym bardzo dzielna, jesteśmy z niej tacy dumni! Tylko przez chwilę zamarudziła, a potem zachowywała się jakby w ogóle nic się nie stało, jakby nic się nie zmieniło. Teraz mogliśmy już przez sondę dawać Małej płyny, soki, wodę. Już pierwszego dnia widzieliśmy różnicę, zwłaszcza po ustach, drugiego dnia zaczęła dużo mocniej moczyć pieluchę. To była dobra decyzja. A tak w ogóle to całkiem ładnie wygląda z tą rureczką :)

Właściwie to już od jakiegoś czasu przestaliśmy Oli dawać smoczek. Najpierw staraliśmy się go dawać jak najczęściej, żeby nie traciła odruchu ssania. Przyszedł taki moment, około 2 tygodni temu, że ssanie smoczka powodowało zwiększenie produkowania śliny, z którą przestała sobie radzić i... krztusiła się. Smoczek został odłożony. Od kilku dni zauważamy, że Oliwce coraz gorzej idzie ssanie. Zwłaszcza przy porannej i wieczornej kaszce. Najpierw 15 minut kręci się, wypycha butelkę, odwraca głowę, nie ssie. Po półgodzinnym karmieniu udaje się w miarę satysfakcjonującą ją nakarmić.  Teraz, jak mamy sondę, rano będziemy dawać jej mleczko przez sondę, a wieczorem jeszcze będziemy próbować walczyć z kaszką. Na szczęście jeszcze całkiem fajnie je z łyżeczki przeciery owocowe i warzywne.

Od piątku dajemy Oli nowy lek przeciwpadaczkowy. Mamy stopniowo zwiększać dawkę przez 2 miesiące. Już po tych kilku dniach muszę powiedzieć, że Mała jest znacznie spokojniejsza, nie marudkuje jakoś dużo, potrafi chwilę poleżeć sama, nie budzi się w środku nocy, drżenia znacząco się zmniejszyły i nie jest też przy tym jakoś bardzo senna. To były naprawdę dobre dni.

Wracając do domku, podjechaliśmy jeszcze na działkę do babci Wiesi i pradziadków. Oli spokojnie przespała wizytę wdychając świeże, leśne powietrze. Chyba dobrze się tam czuła, musimy z nią tu przyjeżdżać częściej. Teraz wyczekujemy do środy, bo od środy tatuś ma 2 tygodnie urlopu tacierzyńskiego. Mamy kilka fajnych planów ;) Oby pogoda dopisała i udało nam się je zrealizować.





1 komentarz :

  1. Mam nadzieję, że w planach urlopowych uwzględniona jest wizyta w Krakowie :) Smok wawelski chcę poznać cudną Oli i jej dzielnych rodziców.

    W końcu znalazłem w sobie trochę odwagi aby wejść na waszego bloga bo strach ze mną ciężko wygrywał...
    Z zapłakanymi oczami, katarem w nosie i lekkim uśmiechem na twarzy czytam wpisy i muszę powiedzieć, że jest tu opisanych wiele niełatwych sytuacji, których w życiu nie przeżyłem ale jest tu także dużo wspaniałych emocji których dotąd nie doznałem jak ogromna miłość do własnego dziecka i ogromne szczęście jakie was dotyka przy z pozoru normalnych codziennych zachowaniach waszego brzdąca :)

    Chciałem wam podziękować za tego bloga bo dzięki niemu mimo pewnej odległości wiem co się dzieje w waszym życiu, które jest ważną częścią mojego życia...

    Kończąc mniej ckliwie domagamy się z ciocią Natalką zdjęcia Oli z Misiem:)

    Ściskamy was mocno nasze 3 zuchy!!!

    Pozdrawiamy
    Wujaszek Rafał i Ciocia Natalia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Oliwka
Designed By Blokotek